Κανονισμός Παραπόνων
1. Βασικές διατάξεις και ορισμός όρων
Αυτός ο κανονισμός παραπόνων έχει εκπονηθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου αριθ. 89/2012 Coll., Αστικός Κώδικας, αριθ. 513/1991 Coll. και του νόμου αριθ. 634/1992 Coll., Νόμος για την Προστασία των Καταναλωτών, όπως τροποποιήθηκε (εφεξής «Νόμος») και ισχύει για τα καταναλωτικά αγαθά (εφεξής «Εμπορεύματα»), για τα οποία ασκούνται τα δικαιώματα του Αγοραστή από την ευθύνη για ελαττώματα κατά τη διάρκεια της περιόδου εγγύησης (εφεξής «Παράπονο»).
«Σύμβαση καταναλωτή» είναι η σύμβαση πώλησης, η σύμβαση έργου ή άλλες συμβάσεις, εφόσον τα συμβαλλόμενα μέρη είναι αφενός ο καταναλωτής και αφετέρου ο προμηθευτής.
«Πωλητής» είναι η Shopen Group s.r.o., με έδρα στη διεύθυνση Purkyňova 3050/99a, 61200 Brno, Τσεχική Δημοκρατία, ΑΦΜ (IČ): 29365252, εγγεγραμμένη στο εμπορικό μητρώο στις 23.7.2012. Η Shopen Group είναι νομικό πρόσωπο που κατά τη σύναψη και εκτέλεση της σύμβασης ενεργεί στο πλαίσιο της εμπορικής ή άλλης επιχειρηματικής της δραστηριότητας. Είναι μια επιχειρηματική οντότητα που, απευθείας ή μέσω άλλων εταιρειών, προμηθεύει προϊόντα ή παρέχει υπηρεσίες στον αγοραστή.
Πελάτης του ηλεκτρονικού μας καταστήματος είναι ο «Αγοραστής». Λαμβάνοντας υπόψη την ισχύουσα νομοθεσία, γίνεται διάκριση μεταξύ του αγοραστή που είναι καταναλωτής και του αγοραστή που δεν είναι καταναλωτής.
«Αγοραστής καταναλωτής» ή απλώς «Καταναλωτής» είναι το πρόσωπο που κατά τη σύναψη και εκτέλεση της σύμβασης δεν ενεργεί στο πλαίσιο της εμπορικής ή άλλης επιχειρηματικής του δραστηριότητας.
«Αγοραστής που δεν είναι καταναλωτής» είναι ο επιχειρηματίας που αγοράζει προϊόντα ή χρησιμοποιεί υπηρεσίες για τους σκοπούς της επιχείρησής του με αυτά τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες. Αυτός ο αγοραστής διέπεται από τους εμπορικούς όρους στο βαθμό που τον αφορούν και από τον εμπορικό κώδικα.
2. Όροι εγγύησης
Εάν τα Εμπορεύματα παρουσιάζουν εμφανή ελαττώματα, δηλαδή ιδίως εάν τα Εμπορεύματα παραδίδονται στον Αγοραστή σε κατεστραμμένη συσκευασία μεταφοράς, ο Αγοραστής δικαιούται να μην παραλάβει τα Εμπορεύματα. Σε αυτή την περίπτωση, διατηρείται το δικαίωμα του Αγοραστή για την παροχή της δέουσας εκπλήρωσης από τον Πωλητή ή για την επιστροφή του τιμήματος αγοράς. Η επιλογή γίνεται από τον Αγοραστή.
Σε περίπτωση που, μετά την παραλαβή των Εμπορευμάτων από τον Αγοραστή, εμφανιστούν ελαττώματα στα Εμπορεύματα εντός της περιόδου εγγύησης, ο Αγοραστής μπορεί να υποβάλει το δικαιολογημένο του Παράπονο.
Η διάρκεια της περιόδου εγγύησης διέπεται από τις ισχύουσες διατάξεις του Νόμου, και συνεπώς ανέρχεται σε 24 μήνες, με τις εξαιρέσεις που προβλέπονται από τον Νόμο. Η περίοδος εγγύησης αρχίζει να τρέχει από την παραλαβή των Εμπορευμάτων από τον Αγοραστή.
Η περίοδος εγγύησης παρατείνεται για το χρονικό διάστημα κατά το οποίο το εμπόρευμα βρισκόταν σε επισκευή υπό εγγύηση. Σε περίπτωση αντικατάστασης του εμπορεύματος, αρχίζει να τρέχει νέα περίοδος εγγύησης.
Η εγγύηση δεν καλύπτει τη φθορά του προϊόντος που προκαλείται από τη συνήθη χρήση του.
Κατόπιν αιτήματος του καταναλωτή, ο πωλητής υποχρεούται να παράσχει την εγγύηση σε γραπτή μορφή (πιστοποιητικό εγγύησης). Εάν η φύση του προϊόντος το επιτρέπει, αρκεί αντί του πιστοποιητικού εγγύησης να εκδοθεί στον αγοραστή απόδειξη αγοράς του προϊόντος που να περιέχει τα στοιχεία (τιμολόγιο) που πρέπει να περιέχει ένα πιστοποιητικό εγγύησης. Το πιστοποιητικό εγγύησης πρέπει να περιέχει το όνομα και το επώνυμο του πωλητή, τον ΑΦΜ (IČ), και την έδρα της επιχείρησης.
Ο καταναλωτής δικαιούται να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση σε όλες τις περιπτώσεις που προβλέπονται από τον Νόμο. Η υπαναχώρηση παράγει αποτελέσματα έναντι του Πωλητή από τη στιγμή που του κοινοποιείται η δήλωση υπαναχώρησης του Αγοραστή, εφόσον πληρούνται όλες οι απαραίτητες νομικές προϋποθέσεις. Σε περίπτωση υπαναχώρησης από τη σύμβαση, η σύμβαση ακυρώνεται εξαρχής και τα συμβαλλόμενα μέρη υποχρεούνται να επιστρέψουν ό,τι έχουν παράσχει βάσει αυτής. Σε περίπτωση ακύρωσης της σύμβασης λόγω άσκησης των δικαιωμάτων που απορρέουν από την ευθύνη για ελαττώματα, ο αγοραστής επιστρέφει την παροχή που του έδωσε ο Πωλητής, μόνο στο βαθμό που αυτό είναι αντικειμενικά δυνατό στη δεδομένη κατάσταση.
Κατά την άσκηση της εγγύησης, ο καταναλωτής έχει δικαίωμα:
- σε περίπτωση μη ουσιώδους παραβίασης της σύμβασης πώλησης, στο δικαίωμα δωρεάν, ορθής και έγκαιρης αποκατάστασης του ελαττώματος, εάν αυτό δεν είναι δυσανάλογο σε σχέση με τη φύση του ελαττώματος, και εάν μια τέτοια διαδικασία δεν είναι δυνατή, στο δικαίωμα εύλογης μείωσης του τιμήματος αγοράς.
- σε περίπτωση ουσιώδους παραβίασης της σύμβασης πώλησης, στο δικαίωμα αντικατάστασης του ελαττωματικού εμπορεύματος, υπαναχώρησης από τη σύμβαση πώλησης, επισκευής του ελαττωματικού εμπορεύματος ή μείωσης του τιμήματος αγοράς.
3. Διεκπεραίωση παραπόνου
Σε περίπτωση που ο Αγοραστής ασκήσει το δικαίωμά του να απαιτήσει την αποκατάσταση των ελαττωμάτων των Εμπορευμάτων με επισκευή και στο πιστοποιητικό εγγύησης, για τους σκοπούς των επισκευών υπό εγγύηση των Εμπορευμάτων, ορίζεται ένας επιχειρηματίας διαφορετικός από τον Πωλητή, του οποίου η έδρα ή ο τόπος επιχειρηματικής δραστηριότητας βρίσκεται στον ίδιο τόπο με τον Πωλητή ή σε τόπο πλησιέστερο για τον Αγοραστή, ο Αγοραστής θα ασκήσει το δικαίωμα για επισκευή υπό εγγύηση στον επιχειρηματία που αναφέρεται στο πιστοποιητικό εγγύησης. Αυτές οι πληροφορίες μπορούν ενδεχομένως να βρεθούν στο έγγραφο που αντικαθιστά το πιστοποιητικό εγγύησης.
Η υποβολή παραπόνου για τα εμπορεύματα πρέπει να γίνει στη διεύθυνση Křenová 210/64, 602 00 Brno, Τσεχική Δημοκρατία. Για την επιτάχυνση της διαδικασίας, μπορείτε να μας ενημερώσετε στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου [email protected].
Κατά την παραλαβή του εμπορεύματος για το οποίο υποβλήθηκε παράπονο στην έδρα του Πωλητή, εκδίδεται πρωτόκολλο παραπόνου, το οποίο αποστέλλεται στον καταναλωτή σε γραπτή μορφή μέσω e-mail ή ταχυδρομείου το αργότερο εντός 10 εργάσιμων ημερών από την παραλαβή.
Το παράπονο, συμπεριλαμβανομένης της αποκατάστασης του ελαττώματος, πρέπει να διεκπεραιωθεί χωρίς αδικαιολόγητη καθυστέρηση, το αργότερο εντός 30 ημερών από την ημερομηνία υποβολής του Παραπόνου, εκτός εάν ο Πωλητής και ο Αγοραστής συμφωνήσουν σε μεγαλύτερη προθεσμία.
Ένα παράπονο μπορεί να θεωρηθεί διεκπεραιωμένο μόνο από τη στιγμή που ο Πωλητής ενημερώσει τον Αγοραστή για το γεγονός αυτό, ανεξάρτητα από το αν το παράπονο απορρίφθηκε ή έγινε δεκτό. Αυτή η πληροφορία παραδίδεται στον Αγοραστή σε ηλεκτρονική ή έντυπη μορφή το αργότερο την επόμενη εργάσιμη ημέρα από τη διεκπεραίωση του παραπόνου. Εάν ο Πωλητής δεν επικοινωνήσει με τον καταναλωτή εντός 30 ημερών, θεωρείται ότι το ελάττωμα είναι μη αποκαταστάσιμο και ο καταναλωτής μπορεί να διεκδικήσει την επιστροφή της τιμής του προϊόντος.
Στην περίπτωση που είναι απαραίτητο να αποσταλούν τα Εμπορεύματα στον Πωλητή, ο Αγοραστής, προς το συμφέρον του, φροντίζει ώστε τα Εμπορεύματα να είναι συσκευασμένα σε κατάλληλο και επαρκώς προστατευτικό υλικό συσκευασίας. Τα έξοδα αποστολής σε αυτή την περίπτωση βαρύνουν τον Αγοραστή. Σε περίπτωση αποδοχής του παραπόνου, ο Πωλητής θα επιστρέψει τα έξοδα αποστολής στον Αγοραστή.
Το δικαίωμα άσκησης της εγγύησης παύει σε περίπτωση ζημιάς στο εμπόρευμα ως αποτέλεσμα της φθοράς του.
Σε περίπτωση υπαναχώρησης από τη σύμβαση πώλησης ή παροχής έκπτωσης επί του τιμήματος αγοράς, η σχετική πληρωμή επιστρέφεται στον Αγοραστή με τραπεζική μεταφορά το αργότερο εντός 14 ημερών από την παραλαβή του εμπορεύματος.
4. Τελικές διατάξεις
Αυτός ο κανονισμός παραπόνων τίθεται σε ισχύ την 1.1.2025